03 december 2006

Sex timmar

Så länge fick ungarna vara ute i morse/förmiddags innan Diesel tyckte att det blev lite väl mycket och försökte smita iväg med en i munnen. Då, ungefär halv tre, tyckte också jag att det fick räcka. Men det går framåt i alla fall. Framåt med att få Diesel att acceptera att månadsgamla kattungar inte ska leva instängda i en tvättkorg. Nu börjar arbetsveckan snart igen, men vi får se till att släppa ut dem det första vi gör när vem det nu är som kommer först hem från jobbet just den dagen kommer hem från jobbet.

Annars blir det en hel del spring, klättrande och fajtande på ungarna. Det finns inte så mycket nagellack kvar på klorna, så att försöka se vem som är tuffast och starkast är inte det lättaste. Det är det inte heller att stoppa ner dem i tvättkorgen. Så fort den förste är i och man böjer sig ned efter den andre så hoppar den förste upp mot kanten och klamrar sig fast. Hade det bara varit två kissekattungar hade ju det inte inneburit särskilt stora problem, men när det handlar om ytterligare en... Jag brukar försöka få Diesel att hoppa ner hon också så att hon kan hjälpa mig att hålla dem nere medan jag lägger på locket, men hon verkar tyvärr inte riktigt förstå att jag vill ha hennes hjälp... Däremot förstår hon att jag kan fixa fram räkor åt henne illa kvickt och varje gång jag rört mig mot köket sedan i fredags så har hon hunnit före mig dit och upp på spis eller köksbänk för att tigga. Jag har varit ganska ståndaktig och inte tagit fram räkor mer än två gånger efter de som Lucie stoppade i kylen i fredags morse tog slut. Någon måtta får det allt vara på festandet när matte är borta.