27 mars 2007

Mitt i maten


gamla leksaker håller längst - såsom denna påsklämma/Lucie














Till att börja med kan jag meddela att Disentis nu hoppar upp på diskbänken. Det började hon med för en dryg vecka sen. Inte lika ofta som Diesel, men då och då.

På senare tid har vi gjort en del rätter med färska kryddor. Nu minns jag inte riktigt om det var timjan, men jag tror det, som Diesel tyckte det var trevligt att stryka sig mot. Disentis, å andra sidan, går igång på basilika. Räkor är det bästa Diesel vet, men Disentis bryr sig knappt om sånt. Nä, för henne är det skinka som gäller. Det märks att hon är min katt. Leverpastej har det också blivit, men eftersom det är Lucie som serverat dem det så vet jag tyvärr inte om det bara är den ena eller båda som smaskar i sig av den.

Mer bilder på Jägartis kommer snart. I helgen hade vi fått in en pytteliten blomfluga, men den skulle hon givetvis ha tag i. Tråkigt nog befann den sig nästan alltid alldeles för högt upp i fönstret för att hon skulle kunna nå den. Därför fick jag agera lyftkran och med stöd mot husses handflata kunde hon stå och slå efter flugan i fönstret (och det kommer det bilder på om nån dag). Hon har även lyckats ta sig upp på det som ska bli nästa tv-bänk. 170 cm upp, men via en stolsrygg. Snart antar jag att hon börjar skutta upp på de låga Billy-bokhyllorna i stället för att ta omvägar dit.



Diesel sitter fint


kattdusch 1 (Diesel)


kattdusch 2 (Disentis)