16 november 2007

Kanske lite tjockare, eller?

Så har man då kommit hem efter att ha varit i Ed sen i tisdags (inget illa ment, men håll er borta från Ed om ni inte måste dit) och nog har Diesel blivit lite bredare om höfterna. Nåja, bredare är väl fel uttryck, men mindre smal än tidigare. Tycker jag, kanske jag bör tillägga. Jag är ju förstås helt objektiv. Försökte mig på att känna efter lite. Det gick... inget vidare. Nu är ju inte jag hennes favorit i vilket fall, men jag brukar ändå kunna röra vid henne lite innan hon surnar till. I dag: nä. Snabbt som attan (kattan?) vred hon runt och lät mig förstå att det var se, men inte röra, som gällde. Och det tar jag som ett gott tecken! Är hon dräktig så bör hon ju vara mer, vad ska man säga, beskyddande. Vi får se, men jag är i alla fall optimistisk inför framtiden. Dessutom kommer hon bli snällare. Det blev hon åtminstone för ett år sen. Då fick till och med mina kompisar, som annars mer eller mindre åkte på stryk så fort Diesel såg dem, klappa henne. Hoppas, hoppas.