19 december 2006

Ännu en lång dags färd mot natt

Jag lyckades ta mig hemifrån 09.45 i morse. Då hade jag räddat livet på en växt som två katter tyckte det var kul att äta upp, eller snarare sönder. Jag hann inte ta reda på vilka de två lymlarna var, men jag känner mig rätt säker på att det är samma två jag fick tag i fyra och en halv timme senare... Hur som helst, växten spärrades av med hjälp av en pappskiva och jag blev bara någon minut sen till mötet på stan. Som tur var så kom Fredrik ytterligare någon minut senare. Vad vi gjorde på stan, förutom att luncha bredvid Anders Frisk på Toscana, får vara en hemlis. Emelie och Lucie kan ju läsa det här... Men jag kan berätta att vi gick över Kvarnberget till Movieline (där Fredrik köpte presenter till andra och jag köpte presenter till mig själv) och pratade om utvecklingen av Södra Älvstranden.

Så kom jag då hem. En kattunge hittades, två hittades inte. Inte förrän jag hörde ljud från ovanvåningen. Dit hade de tagit sig, lymlarna. Säkert samma ena som i morse. Raskt bars de ned. Diesel hade satt igång sin konsert i samma stund som jag satte nyckeln i låset och jag tror inte jag har helt fel när jag påstår att hon hade varit knäpptyst i 300 minuter och sen tog igen allt under loppet av några timmar. Nu är hon tyst och lugn. Äntligen. Jag får hitta på en anledning att rymma hemifrån i morgon igen. Ska bara se till att spärra av trappan med ytterligare en pappskiva.

Foton från dagen i övrigt kommer senare. Mamma och ungar som äter, ungar som sover på husse och lite annat.