28 december 2006

En stor tv är farlig...

Okej, det här skrivs ju senare, men rubrikerna ser bättre ut. Jaja, nog om det. Jag har som vanligt inga bilder. Lucie gömmer dem. Jag får börja ta kontroll över min egen kamera och min egen dator så ska det nog bli bättre i framtiden.

Hur som helst så tänkte jag skriva om en stor tv, i motsats till att visa bilder på vår nya lilla. Till den stora har vi ett nytt hemmabiosystem som det är riktigt bra kräm i. När Erik och jag i går satt och kollade senaste Stålmannen (fast han heter tydligen Superman även på svenska nu...) så brummar basen på rätt rejält med jämna mellanrum och det är tydligen inget som små kissekatter tycks uppskatta. Det blev till att sänka volymen till knappt hörbart. Nåja, man får vänja dem vid att det kan vara en del ljud i vardagsrummet när husse ser på film. På tal om ljud tycks de även ta efter Diesels rädsla för dammsugaren. Förhoppningsvis lär de sig att den inte är farlig, även fast den låter en massa. Det är åtminstone kul att leka med sladden...